نشست سالانه مسوولان مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر با عنوان نخستین اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه در تالار قدس حرم امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد.

اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع)  در این نشست گفت: این مجموعه در نخستین جمعه ماه محرم سال ۸۲ و به عنوان نقطه عطف مظلومیت سیدالشهدا با حضور مادران و شیرخوارگان در مهدیه تهران شروع به کار کرد.

داود منافی پور افزود: بعد از ۱۹ سال از فعالیت این مجموعه، در سال ۹۸ در ۴۵ کشور جهان هفت هزار و ۳۰۰ مراسم شیرخوارگان برگزار شد و بنا داریم در پایان ۲۰ سال فعالیت مجمع را به هشت هزار جلسه برسانیم.

وی ادامه داد: ابلاغ پیام امام صادق(ع) مبنی بر اینکه شیعیان ما تا قبل از ظهور باید حیات خود را از کربلا بگیرند و آشکارسازی نیروی مظلومیت شهادت حضرت علی اصغر برای راه اندازی نهضت عاشوراپژوهی، از اهداف کلی شکل گیری این مجمع بود. همچنین در ادامه فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند «باید زمینه ساز ظهور باشیم»  این امر بدون کربلا امکان ندارد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر گفت: روشنگری نخبگان منابر شیعه و ارسال پیام کربلا،  حیات شیعه و علی اصغر حیات کربلا، روشنگری شیعیان با راه اندازی همایش جهانی علی اصغر، ارسال پیام به مسلمانان غیرشیعه و زمینه سازی برای جلب توجه مسلمانان غیرشیعه به شهادت علی اصغر و همچنین ارسال پیام به ادیان آسمانی و غیر آسمانی و آحاد جامعه بشریت جزو چشم انداز آتی این مجمع است.

امام جمعه موقت تهران نیز در این آیین گفت: خدای متعال امامان معصوم(ع) را خلق کرده و به زمین آورد تا ما را از وادی سرگردان به اعلی علیین هدایت کنند.
حجت الاسلام کاظم صدیقی با بیان اینکه اسیران و شهدای کربلا مغناطیس دلهای اهل هدایت هستند، افزود: آنها تابلوی به سوی هستی مطلق هستند. در این میان حضرت علی اصغر هم مانند یک نگین زینتی است.

یکی از سخنرانان مذهبی هم گفت: عزاداری برای امام حسین (ع) اشرف عبادات است.

حجت الاسلام حسین انصاریان با بیان اینکه استکبار و استعمار جهانی هزاران حمله به سید الشهدا(ع) و قیام عاشورا انجام می دهند، افزود: آنها می‌دانند که شیعه با قیام و مبارزه همراه و درصدد ریشه‌کن کردن استعمار است.

رییس امت واحده پاکستان هم از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی اظهار داشت: کم سن ترین شهید کربلا حضرت علی اصغر است و تاثیر شهادت او، بسیاری از انسان ها را دگرگون کرده است.

حجت الاسلام محمدامین شهیدی افزود: شهادت طفل شیرخوار امام حسین (ع) تاثیر عمیقی بر همه دارد. برای بیداری عالم انسانیت یاد علی اصغر انسانها را زنده می‌کند.

در این نشست نزار القطری از لندن، سیدطالع باکویی از کشور آذربایجان به صورت ویدئوکنفرانسی مداحی و دقایقی در خصوص حضرت علی اصغر صحبت کردند. همچنین زهرا چاکر از اعضای هیات مدیره "زهرا آنا"ی ترکیه به زبان ترکی از طریق ویدئو کنفرانسی سخنرانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.